~ Naruto: Element's Chronicles ~
 
PříjemPortálCalendarFAQUživatelské skupinyRegistracePřihlášení
Vítejte na Naruto Chronicles (NCH). Internetovém fóru zaměřeném na hraní text rpg hry na námět známého anime & mangy Naruto. Všichni noví hráči jsou vítáni! Pro nováčka doporučuji topic S&S.
 

Share | .
 

 Krok za Krokem

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Goto down 
AutorZpráva
Noctis Lucis Caelum™
Administrátor
Administrátor
avatar

Počet Příspěvků : 2660
Věk : 23

PříspěvekPředmět: Krok za Krokem   March 3rd 2012, 14:38


step by step


klikněte zde pro bližší informace o tomto tématu

I. UVEDENÍ DO HRY



I II III IV
I/1 ČASOVÁ LINIE
Takže, v následujících několika řádcích se vám pokusím co nejjednodušeji osvětlit časovou linii či dobu, ve které se naše hra odehrává. Pro lepší pochopení a zasažení do detailů doporučuji přečíst kompletní hlavní příběh naší hry, na který odkazuji v nadpisu toho článku. Takže, jak jste jistě stihli již postřehnout, naše hra se od těch ostatních dost zásadně liší už pouze tím, v jaké době se odehrává. Ptáte se v jaké době se odehrává? No, není to přítomnost, není to budoucnost... takže ano, máte pravdu, je to minulost, konkrétně dost hluboká a již zapomenutá minulost. Epocha, ve které se naše hra bude odehrávat je ta nejhlubší minulost vesmíru Naruta, minulost, o které nemá nikdo z klasického Naruta ani tušení, minulost, která měla zůstat zapomenuta, skryta za rouškou poklidného stvoření světa shinobi.

Jak to tedy bylo, je a bude? Nuže, jak jsem již řekl, nacházíme se v té nejhlubší minulosti vesmíru Naruta, jedná se vlastně o takový prapočátek samotného Naruta, není to zase tak dlouho, co se na světě zjevil mocný sage, zničil desetiocasého démona jež řádil po světě a naučil lidi umění ninjutsu, genjutsu a taijutsu. Nutno dodat, že tato epocha nemá s původním Narutem v podstatě téměř žádnou spojitost, charaktery z klasického Naruta se ještě nenarodily a ani dlouho nenarodí, to, co známe z klasického Naruta jako klany jsou zde pouze tvořící a zvětšující se rody, které ještě ani zdaleka nejsou tak mocné a známé jak v aktuální době v manze. Přímo aktuální doba je chaotická a zmatená, teprve před možná stovkou let byl zapuzen desetiocasí démon, i tak to však stálo mnoho úsilí a životů a tak se teď shinobi snaží vybudovat to, co bylo dávno zapomenuto.

I/2 ROZDĚLENÍ SVĚTA
Jak jste již jistě stihli postřehnout, tak časová linie na našem fóru není jediná věc, která se opravdu dost zásadně liší od klasického Naruta. Ve světě Naruto Chronicles vypadá svět jinak, není moc rozdílný, ale i přes to není totožný s tím klasickým. V našem světě na rozdíl od původního Naruta existují ještě dva další kontinenty, jeden ostrovní kontinent se nachází v oceánu přímo uprostřed, zatímco druhý kontinent se nachází přes oceán naproti původnímu kontinentu z Naruta. Zatímco Světlá říše, nebo-li původní kontinent se dělí stejně jako v originále na zemi ohně; zemi blesku; zemi větru; zemi kamenů a zemi vody, Temná říše, což je nový kontinent přes oceán se dělí na zemi temnot; zemi stínů; zemi bolesti; zemi utrpení a zemi démonů. Jak již bylo řečeno, neexistuje nic jako skrytá vesnice, proto je v každé říši jedno centrální město, které nezasahovalo jakkoli do území původních pěti zemí. Toto město se stalo centrem celé říše, ve kterém se usadily všechny klany, rody a celkově se město stalo centrem všeho dění kolem shinobi. Každé město má jednoho vůdce, který je zároveň i vůdcem celé říše. Již neexistuje nic jako rozdělení na vesnice, teď už jste pouze příslušníkem jedné ze dvou říší a zodpovídáte se pouze vůdci dané říše. Je čas se sjednotit, už žádné čelenky, žádné rozdíly mezi vesnicemi, pouze jedna ucelená skupina shinobi, jejíž cílem je obnovit svět tak, jak ho znáte.

I/3 DALŠÍ DŮLEŽITÉ INFORMACE
Takže, v posledním článku toho bloku si povíme ještě některé poslední důležité informace týkající se naší hry, které by vám mohli v průběhu tvoření charakteru ale i v průběhu hraní vrtat hlavou. První důležitou informací je to, že pět velkých vesnic neexistuje, tím pádem není nic jako čelenka, která určuje to, ze které pocházíte vesnice. Další důležitou informací je to, že již neexistuje nic jako akademie, pouze pokud vaše postava pochází z nějakého rodu či klanu, který sídlí v jednom ze dvou hlavních měst mohla chodit do akademie, která je právě v daném městě, každé město má jednu akademii na vyučení studentů. Další důležitá věc je fakt, že již neexistuje nic jako pevně daný tým, doba je krutá, vesnice neexistují a tak není již důvod tvořit nějaké pevné soustavy týmů, na mise se chodí jednoduše s kýmkoli a kdykoliv. Je nutné dodat, že se ve hře též nevyskytují žádní jōnini, kteří slouží jako vůdci týmů, kdepak, už žádní senseiové neexistují, pracujete prostě na vlastní pěst.



II. CHARAKTER
II/1 TVORBA CHARAKTERU
Takže, v tomto článku, či respektive několika následujících článcích se vám budu snažit co nejstručněji popsat tvorbu vašeho charakteru. Každý uživatel si může udělat dva charaktery, do Světlé a do Temné Říše. Přičemž může ještě popřípadě požádat administrátora o povolení pro třetí charakter do Světa Nukeninů, ten se ale povoluje pouze zkušenějším hráčům, může však nastat výjimka, nikdy není nic pevně určeno. Je nutno dodat, že počet charakterů je spjat s účtem a věci jako multiaccount opravdu nebudu trpět, jednoduše si budete muset vystačit s jedním charakter do jedné říše, popřípadě po domluvě to půjde možná v některých případech vyřešit tak, že se v jednom charakteru obsáhnou dva (např. dvojčata, schizofrenie, unikátní kekkei genkai / hiden).

II/2 KLANY & RODY
Klany a Rody, určitě vám nemusím blíže představovat, co tyto dva pojmy ve světě Naruta znamenají. Ještě před samotným uvedením do této ingame části vás však chci upozornit na jednu věc. Vzhledem k faktu, že příběh NCH se odehrává více méně v minulosti, tzn. v době před založením pěti vesnic a celkově mnoho let, možná i staletí před událostmi v Narutu tu existují dva druhy útvarů. Jeden z nich je klan, klany existují v našem světě pouze dva, pro každou říši jeden a jedná se o speciální klany, které jsou spjaté s hlavním příběhem. Zbytek klanů tak, jak je znáte z klasického Naruta, jako například Nara, Akimichi, Yamanaka či Uchiha ještě nejsou klany, ale pouze Rodiny či Rody! Takže prosím, pokud si chcete udělat vlastní Kekkei Genkai, tak nemluvte o klanu, ale o rodu, protože klany jsou a též zůstanou pouze dva! Stejně tak, pokud jste již z některého z výše zmíněných rodů nepište o nich jako o klanech, nýbrž o rodech. Nicméně, konec úvodu a jdeme k samotnému tématu.

Takže, jak jste si jistě všimli či ještě nevšimli, tak jakožto neregistrovaní, či popřípadě i registrovaní uživatelé nemůžete zatím vidět soupis všech rodů a klanů společně s informacemi o nich. Nelekejte se, je to pouze jisté bezpečnostní opatření, protože jsem se již setkal s několika lidmi, kteří se neostýchali sprostě kopírovat nápady. Takže, pokud nechcete mít vlastní Kekkei Genkai, a tím pádem i vlastní rod, tak musíte napsat administrátorovi například skrze skype, pm či chatbox o povolení nahlédnout do klanů, předem upozorňuji, že nováčky do některých klanů nepouštím, protože ještě neznám rozsah jejich postování, aktivity a podobně a na silný klan je samozřejmě potřeba i dobře sepsaný charakter. Zde na NCH máme celkem přes 10 rodů a přesně 2 klany. Ještě jedna důležitá informace spjata s tvořením charakteru a klany, každý uživatel (kromě členů elity) může mít pouze jeden charakter s Kekkei Genkai.

II/3 POTVRZENÍ TECHNIK
V tomto odseku se budeme věnovat potvrzení technik, což je jedna z těch nejdůležitějších věcí, které budete po sepsání vašeho charakteru provádět. Jak již název napovídá, tak zde na NCH máme jistá pravidla o technikách, hráči mají samozřejmě volné ruce, mohou vytvářet nové techniky dle libosti, techniky však musejí odpovídat pravidlům Naruto světa a neměly by být nějak extra přehnané za hranice Naruta. Pokud pocházíte z klanu či rodu, který není v původním Narutovi (tzn. stvořen administrátorem), tak se musíte prvně optat administrátora, jestli je vůbec možné techniku stvořit pro danou kekkei genkai či hiden, některé, administrátorem stvořené rody či klany mají totiž uzavřené techniky. Takže, toto by mohlo k uvedení do tématu stačit, teď přejdeme k druhé praktické části tohoto článku.

Takže, jak jste již určitě stihli postřehnout, tak jsou příspěvky, kteří hráči píší do potvrzení technik na chlup stejné, samozřejmě výjma jejich obsahu. Pokud se ptáte proč, tak to opravdu není tím, že každý uživatel vkládá stejnou kostru při psaní příspěvku, kdepak. Speciálně pro NCH jsem udělal externí HTML stránku, kde je kromě dalších osnova i pro tvoření technik. Jedná se o velice jednoduchou osnovu, kde pouze vyplníte několik políček, stisknete pár tlačítek a příspěvek se vám sám od sebe odešle a zformátuje do konečné podoby. Ptáte se proč? Jednoduše kvůli estetickému duchu, vypadá to lépe, když jsou všechny techniky ve stejném kabátku, navíc je ten vzhled navržen i tak, aby se mi technika dobře komentovala. Pokud se ptáte, o jakou stránku se jedná, co tam ještě je a jak se tam dostanete, tak je odpověď (v případě, že jste registrovaní) v horním menu pod tlačítkem Forms (formuláře).

II/4 ELITNÍ CHARAKTER
Možná jste si již stihli zaregistrovat a možná ne (záleží od toho, jestli jste již ve skupině hráčů), nicméně tu na NCH máme i jisté charaktery, které nemají jen jednoduchý status přijatého charakteru, nicméně speciální status elitního charakteru. Jak sepsat takový charakter a získat ten titul se ptáte? To je to, čím se budeme ve zkratce zabývat následujícím článkem, pokusím se vám dost dobře osvětlit, co takový charakter požaduje, co tam naopak být nemá či být nemělo a co je nejlepší udělat pro takový charakter. Pokud jste začátečníci, doporučuji tuto část tématu přeskočit, protože se nebude rozhodně jednat o nic nenáročného a je to spíše taková záležitost cti než povinnost. Nicméně konec začátečních řečí na upoutání, přejdeme k tématu samotnému.

Hlavní věc, která je důležitá pro elitní charakter je jeho obsah. Primárně se charakter hodnotí hlavně na základě obsahu, takže jednoduše řečeno pro elitní charakter musíte mít opravdu dokonale sepsaný charakter, myšleno jak gramaticky, tak i slohově. Nejlepší jsou podrobné popisy, detaily a hlavně si nechat záležet na slovní zásobě, nemusí se jednat zrovna o rozsah slohové práce, ale je lepší, když jsou jednotlivé odstavce s informacemi delší, protože to potom opticky i při čtení působí velice příjemně. Další důležitou věcí, kromě slohu a gramatiky je i typologie, to znamená umění správně psát na počítači. V praxi to znamená vědět, že za čárkou se píše mezera, nepíše se víc než tři tečky či například že není vhodné používat jakýkoli druh emotikon.



III. ROLEPLAY
III/1 EXPERIENCE (EXP) & LEVEL (LVL)
Takže, velmi stručně, ostatně jak jsem na začátku tohoto topicu slíbil, se vyjádřím k položce s názvem EXP a LVL, které pravděpodobně z našich bodů budete znát všichni nejlépe již z klasických RPG her. Princip naší hry je velice jednoduchý, prakticky v mnoha směrech stejný jako u RPG her. Jedná se o získávání zkušeností pro vaši postavu, jinými slovy, čím víc si toho vaše postava prožije, tím víc je zkušenější a silnější a čím víc zkušenější a silnější je, tím má samozřejmě lepší a smrtelnější možnosti. Samozřejmě společně se stoupáním tohoto se exponenciálně zvětšuje i její šance na nový LVL a každý nový LVL otevírá další specifické možnosti do hry hlavně pro váš charakter.

III/2 TALENT POINTS (TP)
Talent Point (TP) je pravděpodobně něco, s čím jste se ještě doposud nesetkali, nemusíte však mít strach, je to velice jednoduchá věc a po prvním pochopení se to stane prakticky vaším denním šálkem kávy. Stručně řečeno, TP tvoří body, které měníte za možnost se naučit novou techniku. Pokud to mám aplikovat na ingame prostředí, tak vaše TP jsou v podstatě váš talent, který vám následně dovolí se danou techniku naučit. Počet TP, které jsou potřebné na přijetí jutsu je staticky zadán podle toho, jakého ranku daná technika, ve vzácných případech se však může tento počet změnit, v takovém případě se to samozřejmě dozvíte při komentování jutsu. Použité TP se též po naučení dané techniky odečtou. Zde si povíme jednu z nejpodstatnějších věcí, což je samozřejmě způsob, jak TP získávat a jak je správně utrácet.

Takže, existuje jeden centrální a primární způsob, jak může charakter získat TP. Vzhledem k faktu, že se jedná v podstatě o jistou formu talentu není divu, že jsou TP napojeny z logických důvodů na EXP. Jednoduše řečeno jako hlavní zdroj TP je pro váš charakter právě úroveň vašich zkušeností. Jeden TP bod má hodnotu tisíc EXP bodů, tato směna přitom probíhá samostatně, nezávisle na podmínkách a není to v podstatě přímo taková směna, jen za každých tisíc EXP, které charakter získá získá navíc ještě jeden TP bod, tzn. se mu za směnu neodečítá těch tisíc EXP.

Existuje ještě jeden, sekundární způsob, jak získat TP a přitom se procvičit i dobře v psaní delších příspěvků v podobě fillerů. Jedná se v podstatě o formu takzvaného tréninku, což je v podstatě slohový útvar podobný filleru, akorát, že uživatel popisuje trénink něčeho, co už jeho charakter ovládá a tak se více méně zlepšuje. V takovém případě platí pravidlo, že minimální počet na získání TP bodů je 15 řádků, přičemž platí kurz, že 15 řádků se rovná jednomu TP a maximální počet řádků je 50, tedy za jeden trénink lze maximálně získat 4 TP bodů. Důležitá informace je hlavně to, že trénink se může psát pouze jednou do týdne a též nemůže přesáhnout maximální hodnotu (tzn. 50) počtu řádků.

III/3 RYO ($)
Ryo je položka ve hře, která se až tolik nepoužívá, respektive ve srovnání s EXP, TP či jiným druhem bodů jsou prakticky zapomenutelné. Ryo značí jednoduše peníze, které vaše postava má. Můžete je získat za mise a různé jiné aktivity různého druhu ve hře a stejně tak je můžete ve hře i dobře investovat. Můžete si za ně koupit novou zbraň, či si například za pomocí Ryo zaplatit trenéra, což se projeví zkrácením vašeho filleru. Kromě klasických způsobů utrácení Ryo a možnosti zkrátit si filler samozřejmě funguje ve hře určitá forma korupce, kdy vám též mohou Ryo prokázat službu například v případě žoldáků. Kromě klasických misí se dají Ryo velice dobře získat ještě souboji v arénách.



IV. STATS POINTS
IV/1 ÚVOD DO STATISTIKY CHARAKTERU
Stats Points (SP) jsou body, díky kterým se vaše postava stává silnější a díky čemu je každá postava zde na NCH originální a odlišná od ostatních. Statistika Charakteru vám v podstatě dovolí mít svůj charakter pevně v rukou a udělat si ho přesně podle obrazu svého, samozřejmě v rámci pravidel a zachování rovnováhy mezi silou jednotlivých postav, což se využívá hlavně v PvP soubojích, například v arénách. Statistika Charakteru je tu též hlavně proto, aby byly všechny postavy dokonale vybalancovány a nestalo se, že tu bude postava specializující se na všechny tři typy boje a tak podobně. Je potřeba říct, že bez pochopení Statistiky Charakteru se nepohnete dál a nejste prakticky schopni hrát, takže máte pouze dvě možnosti, přečtete si to a pochopíte to, popřípadě poprosíte o dodatečné vysvětlení a nebo se na to vykašlete, ale potom nebude ve hře nikoho zajímat, že kvůli vašim blbě rozděleným statům vás jiná postava sfoukne pod stůl za pomocí C-rank jutsu.

IV/2 ROZDĚLENÍ STATŮ
Rozdělení vašich statů je vlastně jedna z primárních a nejdůležitějších činností v souvislosti s vaší postavou, kterou budete počas hraní dělat. Rapidně to ovlivní vaši efektivitu v souboji a stejně tak to ovlivní vaše schopnosti v souboji jako množství chakry, odolnost vůči genjutsu a tak podobně. Následující článek vám má poradit jak nejlépe a nejefektivněji rozdělit vaše SP mezi jednotlivé vlastnosti a schopnosti tak, aby jste neudělali hloupost a přitom vaše postava byla dokonale vybalancovaná, samozřejmě na základě toho, zdali se vaše postava specializuje na ninjutsu, taijutsu či genjutsu. Při rozdělování vašich SP hlavně dbejte na jejich rozložení, protože proces posilňování statů je nevratný a jakmile ho jednou potvrdíte, tak už administrátor nebude jednat o případné změně, to se dělá pouze u velice radikálních případů, u kterých může tato změna drasticky změnit efektivitu dané postavy.

Pokud jste již přečetli plnou formu článku o Statistice Charakteru, budete mít asi pocit, že jste nepochopili úplně všechno, což je celkem logické, protože tam je obsaženo vskutku obrovské množství nových a pro vás neznámých informací a pokud jste předtím ještě vůbec nehráli jakoukoliv FFRPG či pouze RPG, tak prakticky nemáte šanci na první pokus pochopit podstatu toho článku, od toho tu však je tento topic, který vám má krok po krůčku postupně vysvětlit co a jak a hlavně kde neudělat fatální chybu, která může pro váš charakter být prakticky osudová.

IV/3 TIPY
V této poslední sekci toho již tak zdlouhavého článku naleznete velice potřebné tipy a triky na to, jak správně využít potenciál vaši postavy aby její efektivita v souboji byla téměř 100%. Najdete zde též informace o tom, čeho se musíte vyvarovat a kromě toho i dobré rady do začátku hraní, týkající se rozdělení bodů, soubojů a mnoho dalších věcí. Tímto tento článek končí ale nemusíte se bát, pokud je zde stále něco, co jste nepochopili a nebo něco, co vám není úplně jasné stačí dohledat danou informace na fóru anebo se přímo zeptat jednoho Administrátora či Moderátora, například skrze Celkovou Debatu či Chatbox. Ale teď už konec okecávání a hurá do těch tipů a triků!

1.
První z rad, spíše než triků je vskutku jednoduchá. Pokud jste ještě nečetli kompletní článek o Statistice Charakteru, tak po jejím otevření zjistíte, že je opravdu nadměrně dlouhý. Ale nemusíte se bát, centrálních, pro vás podstatných informací tam je sice hodně, ale ani zdaleka ne tolik, jak dlouhé to je. Důvod je ten, že jsou tam rozepsané všechny staty a jejich úrovně, což samozřejmě text prodlužuje. Naše rada? Přečtěte si jen o tom, co chcete v budoucnosti ovládat, tzn. pokud víte, že budete mít charakter s taijutsu, tak článek o ninjutsu a genjutsu můžete více méně vypustit, stejně tak v oblasti schopností.

2.
Též bych rád poznamenal, aby jste si uvědomili, že vaše postava začíná na úrovni klasického genina a začínající charakter na jiné vyšší úrovni je opravdu celkem dost ojedinělostí, takže je vskutku hloupost na začátku rozdělit vaše počáteční body mezi všechny tři styly boje (tzn. ninjutsu, genjutsu i taijutsu), protože tak si jedině uškodíte. Takže rada zní, aby jste se jednoduše zaměřili pouze na jeden obor, a přitom při hraní postupně zlepšovali další, dokud totiž nemáte minimálně deset bodů v každém, je vám to v nějakém větším měřítku k ničemu.

3.
Rozdělení vašich bodů do sekce ninjutsu, genjutsu a taijutsu určuje z takových 50% pouze a jedině to, jakou úroveň technik bude moci vaše postava používat a hlavně naučit se. Proto je velice výhodné a doporučuje se z počátku na menších úrovních dávat všechny body pouze do jednoho odvětví právě kvůli zvýšení ranku technik, které se budete moci učit, menší počet bodů v jedné větvi se totiž téměř neprojeví na síle vašich technik a tak je to pro vás v podstatě pouze zbytečné plýtvání potenciálem vašeho charakteru.

4.
Jisté Kekkei Genkai, Hiden či dokonce i některá unikátní jutsu dokážou přidat na vašich statech v závislosti na tom, jestli je daná technika aktuálně aktivovaná či ne. Takové Kekkei Genkai jsou například Sharingan či Byakugan a z technik například Raiton no Yoroi či Hachimon Taiko, stejně tak existují i techniky a věci, které dokážou staty snížit, například genjutsu či použití nějakého speciálního jedu. Seznam těchto buffů a debuffů se připravuje.
Návrat nahoru Goto down
Zobrazit informace o autorovi http://narutochronicles.forumczech.com
 

Krok za Krokem

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
 :: Obecné Informace :: Základní Informace-